miercuri, februarie 1

Ştefan Luchian, astazi este ziua ta si-a tuturor florilor





Mi-a adus un brat de violete, anemone, garoafe, crizanteme, bujori, paralute, dumitrite si nu in ultimul rand trandafiri.
Pentru mine nu e poetul plastic al florilor, ci singurul barbat care mi-a daruit flori in asa fel. Pictandu-le.
Imi dedic ziua astazi, celui mai mare zugrav roman-al ochilor mei. E acelasi om tacut de cand il stiu, insa sub ochii mari si usor suparati, e profund.
De fiecare data cand ne reintalnim incerc sa il conving ca e o constiinta instorica, insa lui ii place tot statutul de zugrav iubitor de lumina si viata.

Acum imi povesteste cum moartea poate fi abolita de iubire. Tac si ascult.

Nici macar nu a inceput sa-si bea cafeaua-putin arsa, caci asa ii place, pe care i-am pregatit-o de dimineata. Implineste aproape un secol jumatate, desi e vesnic. Astazi e ziua lui. A lui si-a tuturor florilor.

Spre seara mi-a promis ca-mi povesteste despre iubirea CHE MOVE IL SOLE…


Vi-l prezint pe Luchian. Ştefan Luchian, roman bucovinean, zugrav. Om vesnic al inimii mele. 




2 comentarii:

Iulia Georgeta Popescu spunea...

La mulți ani împreună! Să-i spui și din partea mea!

Ioana Andreea Nițică spunea...

Iulia, i-am spus deja! Iti trimite un buchet de albastrele-n schimb!