luni, octombrie 25

Femeia (ne)buna de legat, cu barbatul (in)dura-n pat


Iti propun sa te lipsesti de injonctiunile factice de fiecare zi si sa intri alaturi de mine, pe taramul bunului-simt, al bunului-gust, al educatiei si al romantismului (deja) uitat.

Vreau sa iesi din cavalcada amara si sa fi tu insuti. Si sa fim de moda veche, fara teama de reprosuri sau respingerea deja imaginata.

Cand spui romantism si bun-simt, deja te gandesti daca spui secol XXI sau nu. Si cand spui cuvintele astea, deja esti de moda veche. E o expresie ce o folosim din ce in ce mai rar, caci adresantul ei e o specie pe cale de disparitie. Straduinta tuturor de a se adapta, de a fi cool, de a fi updatat si conectat nu prea mai lasa loc apucaturilor de moda veche.

Privintele in care am putea fi de moda veche sunt nenumarate si tin fie de context, fie de educatie, de raportare la alta persoana care sa se extazieze la asa ceva, fie de interpretarea unui rol cu care sa dam gata vreun nostalgic de care avem neparata nevoie. Stiu ca la prima vedere pare atat de feminin traseul, insa mi-ar placea sa stiu ca e si masculin. In iubire, in modul cum tratam omul ce ne e alaturi, in felul cum primim musafirii, in moda vestimentara, in comportamentul fata de prieteni si vecini si in multe alte situatii, farama de moda veche se face remarcata.

Iubirea ne pune cel mai adesea si cel mai natural in situatia de a fi de moda veche. Floarea, plimbarea, timiditatea, cina, iesitul la cinema, indrazneala de a-l tine pe cel de langa tine de mana, condusul pana acasa si furatul unui timid sarut, cu toata dulcea lor desuetudine, raman in topul modalitatilor de cucerire si intaresc statisticile care arata ca, urmand pasii de moda veche, relatiile de amor sunt mai durabile si mai sanatoase.

Va mai spun ca nu numai femeile au nevoie de un "grand amore", ci si barbatii. Nu vor numai sex animalic, ci tanjesc si ei dupa o noapte ca-n filmele frantuzesti. (Stiu ca n-ar recunoaste NICIODATA!). Ce imi certifica afirmatia? Insusi el, barbatul, mi-a spus candva (in sinceritatea lui, demna de apreciat), ca el nu vede sexul ca pe un "must do it today". Pana la incadrarea multor barbati in arta recunoasterii, mai trebuie incins mult fier...

Revenind la moda veche, va spun ca putine sunt femeile care n-ar putea fi cucerite cu aceasta desfasurare de gesturi, cu aceasta tenacitate magulitoare si eficace. Dar putini sunt barbatii care trec de la un nivel la altul, fara sa incerce sa triseze pe alocuri, pentru a ajunge la punctul suprem, asternutul. Adaug ca suprematia in viziunea femeii nu echivaleaza cu cantitatea (ma refer strict la unitatile de masura auzite destul de des intr-o barfa feminina-lungime, grosime) vizibila si palpabila, nici in maximizarea actului zis sex vulcanic. Si, desi afirm cu tarie ca si femeia pana invata simtul fin al masurii mai are ceva clase de trecut si cateva diplome de luat, in sinea ei adora bunul-simt, bunul-gust si noncomformismul cu perdea. Subliniez "cu perdea".

Nu vreau sa imi pun barbatii in cap (cand spun barbati nu spun barbati ce inca le place mirosul fustei mamei )! Insa cand vad inca de la iesirea din casa ca politetea moderna a suferit si sufera amendamente, nu-mi cade bine. Daca un rapper sau un hip-hopper si-ar scoate caciula/sapca/basca in fata unei femei din incapere, nu l-am percepe ca pe un tip sau ca pe un gest de moda veche, caci nu am putea armoniza vizual, turul lasat al pantalonilor, tatuajele, tricourile largi cu gestul de inalte maniere. (Desi ar fi atat de SEXY!). Nici ridicatul de pe scaun, cand se aseaza femeia, nu pare sa mai reziste mult, poate si pentru ca femeile moderne nu par sa mai fie atat de pretentioase sau la curent cu moda veche. Eu spun totusi ca modernismul cu educatia fac casa buna, cand educatia are in cartea de vizita 7 ani+autoeducatie.

Se intampla sa ne induioseze gesturile traditionale, se intampla ca barbatul pe care-l iubim sa ne rasfete cu orice, fie si cu o cutie de bomboane trimisa prin posta sau cu gestul atat de intim de a ne tine haina cand ne imbracam, de a ne inchide colierul sau fermoarul rochiei, de a ne spune "Sarut mana" sau discret, la ureche, ce nu-i convine. Completez aici, multumindu-i bunicii mele pentru lejeritatea in care mi-a crescut tatal atat de complex. Si ii multumesc totodata, pentru ca prin el, inca tind sa cred ca exista si barbati cu un puternic caracter, doar prin cuvinte, gesturi si acte, asta neinsemnand palme ridicate sau tonuri de voce la terte inalte. L-as clona si multe femei mi-ar multumi, insa ma multumesc cu lectia de viata ce zi de zi nu se sfieste in felul lui vechi, dar nou, sa mi-o implementeze in felul meu de a fi. Am o afinitate aparte pentru barbati, dar nu ca sunt de sex feminin si am avut si am langa mine un barbat atat de special, ci pentru ca mentalul mi-a fost educat astfel. Ca tot sunt la capitolul multumiri, multumesc voua, tuturor barbatilor ce mi-au calcat pragul, iar cand spun prag spun: suflet, minte, trup si nu numai.

In final, a fi o doamna sau un domn, cu adevarat, inseamna si a folosi tehnica de moda veche in aproape orice imprejurare a vietii si, mai ales, a relatiei dintre un barbat si o femeie. Raman la convingerea ca un tip cool sau sexy contine un barbat bine educat, bine manierat, plin de surprize de moda veche, chiar daca poarta tricoul desirat si sapca invers. Nu generalizez, evident! Cu atat mai mult cand poarta costum, cravata si butoni. Raman neschimbata in opinia ca o femeie care mai stie sa iasa din casa aranjata si ingrijita, chiar daca a iesit sa cumpere paine, e o femeie frumoasa si moderna, chiar daca hainele ei sunt din epoci diferite. La fel cum cred cu tarie ca o femeie care tine un barbat la o distanta eleganta, pana-si demonstreaza sentimente reale, e mai feminina si mai sexy decat oricare alta care sare peste introducere si ajung direct la a-i deschide slitul. Nici de aceasta data nu generalizez. Sunt femei si femei. Iar barbatul tot barbat, cum imi spunea recent cineva.

Moda veche are savoare, sens, continut. Dozajul e cheia, dar si curajul de a te updata, la orice varsta, cu tot ce inseamna MODA VECHE.

( Multumesc Mihaelei Radulescu pentru felul cum isi sustine cu tarie statutul de femeie. Multumesc ca mereu ma inspira.)

Niciun comentariu: