vineri, octombrie 7

RUGA (mea) FARA SFARSIT


Romanca musceleanca, tot romanca

Roman din Romania mea sunt si voi fi,

Care traiesc ci nu exist in Romanie-adanca

Care traiesc pentru-a jertfi, nu a trufi.


Romanca musceleanca, tot romanca

Mama si tata din Romania mea sunt si voi fi,

Care dau viata ci nu nasc in Romanie-adanca

Care dau viata pentru a crea, nu a veni.


Romanca musceleanca, tot romanca

Perna a tarii din Romania mea sunt si voi fi,

Care ajut ci nu culc in Romanie-adanca

Care ajut pentru-a trezi, nu adormi.


Romanca musceleanca, tot romanca

Port al tarii din Romania mea sunt si voi fi,

Care port ci nu ma-mbrac in Romanie-adanca

Care port pentru-a mandri, nu-acoperi.


Romanca musceleanca, tot romanca

Imn din Romania mea sunt si voi fi,

Care cant ci nu ma-ncant in Romanie-adanca

Care cant pentru-a trai, nu nemuri.


Romanca musceleanca, tot romanca

Rosu-galben-albastru din Romania mea sunt si voi fi,

Care innalt ci nu cobor in Romanie-adanca

Care innalt pentru-a putea, nu "ce-o fi, o fi".


Romanca musceleanca, tot romanca

Paine si sare din Romania mea sunt si voi fi

Care hranesc ci nu desfat in Romanie-adanca

Care hranesc pentru-a manca, nu flamanzi.


Romanca musceleanca, tot romanca

Anotimp din Romania mea sunt si voi fi

Care-nverzesc ci nu usuc in Romanie-adanca

Care-nverzesc pentru-a acoperi, nu deveni


Romanca musceleanca, tot romanca

Cer si pamant din Romania mea sunt si voi fi,

Care cobor si urc ci nu stau in Romanie-adanca

Care cobor si urc pentru-a ma-ntoarce, nu fugi.


Romanca musceleanca, tot romanca

Apa si munte din Romania mea sunt si voi fi

Care ud si dau aer ci nu zgarcesc in Romanie-adanca,

Care ud si dau aer pentru-a da, nu darui.


Romanca musceleanca, tot romanca

Luna si soare din Romania mea sunt si voi fi,

Care-ncalzesc si luminez ci nu astept in Romanie-adanca

Care-ncalzesc si luminez pentru-a-nflacara, nu palpai.


Romanca musceleanca, tot romanca

Biserica din Romania mea sunt si voi fi,

Care staruiesc ci nu ma naruiesc in Romanie-adanca

Care staruiesc pentru a-ndura, nu milogi.


Romanca musceleanca, tot romanca

Istorie din Romania mea sunt si voi fi,

Care scriu ci nu ma ma sterg in Romanie-adanca,

Care scriu pentru-a vrea, nu a dori.


Romanca musceleanca, tot romanca,

Geografie din Romania mea sunt si voi fi,

Care cercetez ci nu m-agat in cui de Romanie-adanca

Care cercetez pentru-a m-alatura, nu izgoni.


Romanca musceleanca, tot romanca

Muzica din Romania mea sunt si voi fi,

Care exprim ci nu ma las in Romanie-adanca,

Care exprim pentru-a incanta, nu a lipsi.


Romanca musceleanca, tot romanca

Pictura-n Romania mea sunt si voi fi,

Care pictez ci nu ma limitez in Romanie-adanca,

Care pictez pentru a ma ansambla, nu desparti.


Romanca musceleanca, tot romanca

Sculptura-n Romania mea sunt si voi fi,

Care cioplesc ci nu ma sparg in Romanie-adanca

Care cioplesc pentru a ma cauta, nu regasi.


Romanca musceleanca, tot romanca

Poezie-n Romania mea sunt si voi fi,

Care creez ci nu scriu in Romanie-adanca

Care creez pentru a ma recita, nu reciti.


Romanca musceleanca, tot romanca

Opera-n Romania mea sunt si voi fi,

Care citesc si nu ma-nchid in Romanie-adanca

Care citesc pentru-a parcuge, nu deslusi.


Romanca musceleanca, tot romanca

Sport in Romania mea sunt si voi fi,

Care exersez ci nu delas in Romanie-adanca

Care exersez pentru a dezvolta, nu intari.


Romanca musceleanca, tot romanca

Esec si reusita-n Romania mea sunt si voi fi

Care pot si nu ma pierd in Romanie-a adanca

Care pot pentru-a ajunge, nu parveni.


Romanca musceleanca, tot romanca

Cap si inima-n Romania mea sunt si voi fi

Care gandesc si bat in Romanie-adanca

Care gandesc si bat pentru a face, nu a fi.


Romanca musceleanca, tot romanca

Ioana Andreea-n Romania mea sunt si voi fi

Care iubesc si birui in Romanie-adanca

Care iubesc si birui pentru a da suflu, nu pasi.



Proiectul „Rugă fără sfârșit” lansat de „Națiunea” și Grupul de presă Națiunea-Alcero, cel mai lung poem național pentru Guinness Book, merge mai departe după o tentativă de furt…

Am citit cele deja 300 de strofe existente si m-am simtit romanca. Apoi am inceput sa scriu.

Le multumesc tuturor celor ce si-au rupt din timp sa dea timp Romaniei noastre.

Pentru ca militez pentru putinta, nu neputinta.


Milioane de români, cu sau fără acces la net, dar cu vibrație lirică și cu spirit naționalist, sunt invitați să participe la repararea imaginii României din Guiness Book, în care Sorin Oprescu a ”promovat” țara cu cel mai lung cârnat… „Regulamentul” manifestaării patriotice este simplu: un român, un poet…o strofă. După doar câteva zeci de ore de la lansarea originalei idei, românii din țară și străinătate socializează în masă, mândri că își pot aduce aportul liric pentru România. În limita spațiului electronic și a celui pe suport de hărtie, ziarul ”NAȚIUNEA”, principal partener media și sponsor, va publica periodic, inclusiv sub formă de volume prin propria editură, sutele, miile, sutele de mii și, sperăm noi, milioanele de strofe, având onoarea de a participa la un fenomen, la o revelație spirituală care poate constitui un prim pas nonpolitic al solidarizării naționale, al retrezirii conștiinței naționale.”Neamul românesc nu a coagulat niciodată în jurul unei ideologii, ci a unei stări de spirit” (Dan Puric).

Un comentariu:

LG spunea...

Român dar din Constanța, tot român,/
In țara asta de rămân,Iubesc să văd viața ca Român,/
Și militez doar pentru Pace și Dreptate;/
Căci să exist nu pot de nu am libertate.

Laurentiu Gradinaru
llg.name
you can use this for free