miercuri, octombrie 26

S-a aprins "Focul lui Sumedru" 25 octombrie 2011
















Cum pot să SCRIU despre VEȘNICIE?

Veșnicia se simte și atât.

Vorbesc despre seara zilei de 25 octombrie 2011, despre orașul ce-și bate inima odată cu a mea-CÂMPULUNG MUSCEL, vorbesc despre toți oamenii ce nu s-au lăsați topiți, doar încălziți de foc, vorbesc de România mea.

Mi-am dorit să fiu acolo, una cu focul-Focul lui Sumedru, pentru toți românii musceleni ca mine și pentru toți românii, care au văzut flacăra doar c-au ridicat privirea spre marele Cer.
Am plecat spre Focul lui Sumedru cu vorbele unui înger drag ce mi-a coborât ieri din Cer:
"...prin graiul neaoș românesc transmiți iubire, credința și cultură! Ești un veritabil român! Ferice de noi să te avem printre noi! ...iar "flacăra" din astă seară să te binecuvînteze și în aceeași măsură să te încarce în așa mod încât să scrii o viață despre lume, despre credință, despre artă, despre natură, despre tine...
Săptămâna cu "foc" din care să mocnească cele mai colorate și valoroase sentimente, să ai!"

Imaginați-vă sute de oameni, dintre care zeci dintre ei cunoscuți, dar toți iubiți de inimă mea-uneori prea mică. Mătău, cota 1017m, Câmpulung Muscel. O intmpinare de bun-venit cu torțe aprinse, muzică live, grătar, vin fiert. Călusarii au aprins Focul lui Sumedru cu cântec și inimă curată. Am strâns mâna și cu personalităti și cu ciobani autentici. Celor din urmă le-am furat cetina din gând.

25 octombrie 2011, a fost ziua in care Focul lui Sumedru l-a luminat pană și pe Dumnezeu-vesnică să ne fie ziua, lumina căpătată și fumul-ce acoperă, nu murdăreste.


Amintesc nume, fiindcă omul prin nume-și vesniceste viața și țara:

Norris Mageanu, român muscelean, stăruitor de Muscel, cum însămi îl numesc-cel ce vrea, poate, face.

Livia Irimescu, româncă musceleanca, doamna inimii mele, purtătoare de credința pe aură și aripi. Luminează.

Maria Cristina Enescu, româncă musceleanca, om puternic și iute. Ajută, iubește, se bucură.

Mihai Stana, român muscelean. Susține, se implică, strigă prezent.

Ovidiu Lipan Țăndărică, român muscelean prin adopție, iubitor de țară. Cântă și încânta.

Monica Iagăr, romancă musceleanca prin adopție, iubitoare de neam românesc. Niciodată absența și totdeauna aici.

Călușarii din Stolnici, români, bărbați de aur cu inimă curată. Au dansat fericirea, tradiția și credința.

George Miron, român, dirijor la Acapella. A bucurat bucuria ochilor și glasului nostru.

Ionuț Contras și Ionuț Almășan ( Bosquito), români. Au fost și vor mai fi în pas de Muscel.

Daniela Benea, româncă musceleanca. Scrie, dar poarta inima sus.

Numele tuturor românilor musceleni si nu numai. Au venit pana in Câmpulung Muscel si au scris istorie.

Mass-media, Pro Tv, Antena 1 (click aici pentru stire), fiindca le place Romania si tot ce-seamna ea.

Ioana Andreea Nițică, nu fiindcă-i rază de Muscel, buzdugan sau dătătoare de suflu-cea care trăiește și nu există, ci fiindcă e româncă musceleanca și atat.


Așa să ne-ajute Dumnezeu-cel care pentru o seară a fost și El, român muscelean!






foto: arhiva personala





Niciun comentariu: